Září

Budulínek nastupuje do školky

 

            Záměrem je usnadnit dětem přechod z rodinného prostředí do prostředí Rodinného centra Budulínek, seznámit děti s prostředím, personálem, kamarády, hračkami, hrami, novými pravidly. Seznámení dětí s okolím školičky, (významnými budovami, hřišti, školami, knihovnou…) 

Cílem bloku je:

  • seznámit děti s prostředím mateřské školy
  • pomoc dětem orientovat se v novém prostředí¨
  • zajistit, aby se cítili bezpečně, dobře, usnadnit jim vstup do MŠ
  • rozvíjet základy sebeobsluhy, a hygienických návyků
  • vést děti k navazování kamarádských vztahů
  • seznamovat děti s jednoduchými pravidly

 

 

Naše pravidla:

Jsme kamarádi.

Uklízíme hračky.

Kouzelná slovíčka, otvírají srdíčka.

Pomáháme si.

 

Ranní rituály:

        „Na zemi spolu sedíme, za ruce se držíme, popřejem si hezký den,

ať je každý spokojen, ať se máme všichni rádi, vždyť jsme přece kamarádi“

 

„Chytneme se za ruce, uděláme kruh. Je to přece fajn, že tu nejsem sám.

Co dělají rádi, dobří kamarádi? Tleskají, tlaskají, tralala lala la“*

 

"Všichni, když si ruce dáme, velké kolo uděláme. A když už to umíme, společně se zatočíme."

 

Co nás čeká tento měsíc?  

otiskování dlaní – tvorba pravidel

sbírání a sušení listů  

tvorba podzimní girlandy

PH „Na kamarády“

„Domečky“

„Čáp ztratil čepičku“

HPH „Uvíjíme věneček“

Opičí dráha – podlézání, přelézání, chůze po zvýšené rovině, plazení, přeskakování

Zpěv známých písniček

Poznávání ročního období – rozdíly

Otiskování listů a přírodnin

Pozorování změn v přírodě

Rozeznávání kaštan X žalud

Pouštění draků

Já jsem… A umím dobře tohle…

Obkreslení kamaráda, společné vybarvení

 

Šašek

Když se tahá za šňůru, (zataháme na imaginární šňůru)

 leze šašek nahoru. (jakoby lezeme po žebříku)

 Rozhazuje rukama, (dle textu)

 vyhazuje nohama. (dle textu)

 Rolničkama zazvoní (zatřepeme hlavou)

 a takhle se ukloní. (úklona)

 

Umím

Umím běhat, umím stát, (oběhneme malý kroužek)

 nad hlavu si ruce dát. (dle textu)

 Umím chodit pomaličku, (obejdeme pomalu větší kruh)

 umím hrát si na žabičku. (pár žabích skoků na místě)

 Umím chodit jako rak (Couváme)

 Věřte mi to, je to tak! (Popoběhnem pár kroků do předu s rozpřaženýma rukama)

 

Září

Září barví sady v kraji,

 jablka se červenají.

 Nad kopcem se směje drak,

 letí vzhůru do oblak.

 

Kaštánek

Pichlaný kaštánek,

Kabátek svléká si,

Potom se vyloupne

celičký do krásy.

 

Kutálí se ze dvora

 takhle velká brambora.

(ruce máme před sebou,

 motáme s nimi a jako “kutálíme”)

 Neviděla, neslyšela,

(dlaněmi zakryjeme oči, uši)

 že na ni padá závora.

(mávneme, dvakrát tleskneme rukama)

 Kam koukáš, ty závoro?

(pravou rukou se vztyčeným

 ukazovákem děláme “ty,ty, ty”)

 Na tebe, ty bramboro!

(levou rukou se vztyčeným

 ukazovákem děláme “ty,ty, ty”) nebo ukážeme na sebe

 Kdyby tudy projel vlak,

(krouživými pohyby rukou

 předvádíme “vlak”)

 byl by z tebe bramborák!

(opět do rytmu tleskáme)

 

Uvíjíme věneček

„uvíjíme věneček, ze všech našich dětiček, uvějeme do věnečku, všechny holky i chlapečky, jaké jméno máš? Tak pojd mezi nás“

 

Cvičení motivované zvířátky

Čáp – chůze, ruce “klapají” před tělem.

Had – plazení po břiše.

Kačenka – chůze ve dřepu.

Kočka – lezeme po kolenou.

Koník – cval stranou, ruce v bok.

Medvěd – chůze, ruce nahoru.

Opice – chůze, prsty u nohou pokrčeny.

Pes – lezeme po čtyřech, ale kolena ve vzduchu.

Rak – lezeme pozpátku, zády k zemi.

Slon – chůze, ruce představují sloní chobot.

Vrabec – poskoky snožmo, ruce na ramenou.

Žába – skoky jako žába, výskok ze dřepu, ruce nad hlavu.